Victor Ponta - OFITERUL ACOPERIT, Agentu' lu' Peste
si
"MANDRIA DE A FI ROMAN"
A) Din articolul ce defineste viata unui ofiter acoperit, sunt scoase in evidenta 2 prioritati :
- Se se prezinte fara rezerve, imediat, la intalnirea cu superiorul sau
- Se se fereasca intotdeauna de serviciile secrete ale statului in care actioneaza
B) Media romaneasca si straina are ca subiect principal de discutie ultimele declaratii ale Presedintelui Romaniei cu privire la prezidentiabilul ce a fost "ofiter acoperit" :
Presedintele Traian Basescu a sustinut, luni seara, ca prim-ministrul Victor Ponta ar fi ofiterul acoperit la care s-a referit in repetate randuri inainte de inceperea campaniei electorale pentru Presedintia Romaniei.
"Zambeste acum, cand e prim-ministru, ii merge, dar cand va fi presedinte, nu ii va merge. Ponta trebuie sa recunoasca (sic!) ca in '97-2001 a fost ofiter acoperit al SIE. (...) Ceea ce explica si propulsarea lui de la Parchetul de la Judecatoria Sector 1 la Curtea Suprema de Justitie", a spus seful statului, intr-o emisiune la Realitatea TV.
http://www.ziare.com/basescu/victor-ponta/basescu-a-dezvaluit-ponta-a-fost-ofiter-acoperit-al-sie-1327439
Aceasta dezvaluire nu este, pana la urma, un lucru rau, daca dorim ca Romania sa devina un stat de drept pentru ca :
- Inlatura posibilul santaj si "dubla comanda" pentru cazul in care dl Victor Ponta ar ajunge Presedintele Romaniei - deciziile vitale pentru Romania, decizii ce stau de multe ori in mana Presedintelui, fiind astfel descarcate de aceasta posibila vulnerabilitate
- Romania va avea ca Presedinte un prezidentiabil tanar, inteligent, rodat in munca diplomatiei de suprafata sau de culise - ceea ce este un castig pentru noi toti. Romania a avut zile in care conducatorii romani erau instruiti de servicii secrete " aliate si prietene" din est. Acum avem sansa unui Presedinte instruit de serviciile noastre. Nu oricine poate executa o astfel de profesie, trebuiesc calitati de exceptie si nu degeaba cei care lucreaza in domeniu se numesc generic "Intelligence Service"
Numai ca, tot presa, pune in evidenta cateva aspecte care contrazic cele de mai sus :
1) Întors marţi seară la Bucureşti din vizita efectuată în Republica Moldova, premierul a plecat de la aeroport, dar s-a întors după circa zece minute, după ce presa a părăsit salonul oficial.
Premierul Victor Ponta s-a întâlnit la Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, după ce a sosit din vizita efectuată la Chişinău, cu ministrul britanic de Externe, William Hague, ajuns pentru puţin timp în România, au declarat surse oficiale.
Potrivit sursei citate, ministrul britanic a adăugat că, având în vedere perioada de instabilitate economică prin care traversează Europa, este cu atât mai important ca întreaga clasă politică să demonstreze în mod clar că litera legii este respectată, să asigure stabilitatea politică şi să continue progresele în cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare.
William Hague a discutat cu premierul Victor Ponta şi despre relaţia bilaterală, remarcând trendul ascendent în comerţul bilateral şi cooperarea excelentă pe probleme de securitate şi apărare, inclusiv în Afganistan. Oficialul britanic a subliniat angajamentul constant al Guvernului de la Londra privind asistenţa oferită instituţiilor româneşti în reforma justiţiei şi în lupta împotriva corupţiei, inclusiv prin expertiză britanică în aceste domenii, se mai arată în comunicatul ambasadei britanice.
"A fost o escală specială a ministrului britanic, care a dorit să vină la Bucureşti pentru a discuta cu autorităţile române pe tema recentelor evoluţii de pe scena politica românească", au precizat sursele citate.
BUCURESTI 17 iulie 2012
http://www.mediafax.ro/politic/ponta-s-a-intalnit-la-aeroportul-otopeni-cu-ministrul-britanic-de-externe-hague-a-subliniat-la-discutia-cu-premierul-necesitatea-ca-toti-actorii-politici-sa-respecte-constitutia-9875113
Iar acest aspect evidentiat de presa ridica, in mod logic, 2 intrebari :
l) - Ce legatura poate exista intre o guvernare promisa de prezidentiabilul Victor Ponta sub sloganul "MANDRIA DE A FI ROMAN" si intoarcerea masinii la chemarea Ministrului de Externe Britanic pentru o intrevedere, tet a tet, deloc transparenta, in absenta presei, pe holurile/salile unui aeroport - dincolo de protocoalele si onorurile oficiale destinate tarilor pentru intalniri la acest nivel ?
ll) - Care sunt "autoritatile romane" vizate de vizita speciala a Ministrului de Externe englez ? - cand de fapt a fost o intalnire cu un singur om, premierul Romaniei - desi paleta de discutii prezentata de comunicatul Ambasadei Marii Britanii (nu de ... Guvernul Romaniei cum era normal si protocolar, conform rangului oficialilor) a fost extrem de larga. A fost Ministrul de Externe britanic multumit de raspunsul unui singur om la aceasta larga paleta de probleme cu o tara in care functioneaza, teoretic, democratia pe principiul separatiei puterilor in stat si nu vointa unui singur om, fie el si premier ?
Oricum cabinetul Ministerului de Externe Englez poate fi mandru de aceasta performanta - sa chemi "la ordin" pe un aeroport pe premierul unei tari europene libere si independente, cum e Romania, iar acesta sa accepte sa "intoarca masina" si sa aiba o intrevedere "de taina", fara prezenta presei si informarea societatii romanesti e o performanta greu de atins (scuza eleganta cu escala pt alimentarea avionului ramane totusi o scuza englezeasca si eleganta).
2a) George Scutaru (PNL): Victor Ponta se muta la Ministerul Apararii ca sa nu mai fie deranjat de mitinguri. La MApN nu se pot organiza proteste
Premierul Victor Ponta se muta in sediul Ministerului Apararii pentru ca "isi doreste sa nu mai fie deranjat de mitinguri", a declarat liderul deputatilor liberali, George Scutaru, citat de Agerpres.
- Liberalul a indicat Legea 60/1991 privind adunarile publice, care prevede ca organizarea si desfasurarea adunarilor publice sunt interzise in imediata apropiere a obiectivelor militare. "Ministerul Apararii are indicativul militar UM 02515, deci este unitate militara", a spus Scutaru
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-17052075-george-scutaru-pnl-victor-ponta-muta-ministerul-apararii-nu-mai-fie-deranjat-mitinguri-mapn-nu-pot-organiza-proteste.htm
2b) Victor Ponta isi muta biroul din Guvern la Ministerul Apararii, invocand "inscenarea" in cazul Duicu. Zvonul despre intentia premierului a circulat si acum un an
Premierul Victor Ponta a declarat luni seara, intr-o emisiune la Romania TV, ca nu s-a intalnit cu Duicu la el in birou si ca a fost o inscenare, motiv pentru care si-a mutat biroul in Ministerul Apararii, care va fi mai bine pazit fiind in regim de unitate militara. “De astazi de dimineata incepand, mi-am mutat biroul. L-am rugat pe dl Dusa, am un birou la Ministerul Apararii”, a anuntat seful Executivului.
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-17042334-victor-ponta-mutat-biroul-ministerul-apararii-fiindca-mai-bine-securizat-treaba-duicu-fost-inscenare-astept-mai-multe-inscenari-pana-noiembrie.htm
O prima analiza, sumara, a evenimentelor de mai sus arata ca ele sunt o imposibilitate intr-o societate normala, cu politicieni sanatosi la cap pentru ca este o imposibilitate ca sa existe un vot unanim in Hotararile CSAT pe problemele importante ale tarii ( inclusiv in ceea ce priveste activitatea serviciilor de informatii, ale Justitiei si Procuraturii, ale celorlalte structuri cu atributii in siguranta nationala) iar in afara, in spatiul public sa se arate ca exista disensiuni intre entitatile enuntate care tocmai au ajuns la un acord unanim in desfasurarea activitatii lor. Fie aceste disensiuni exista, sunt reale, si atunci nu se poate ajunge la un acord UNANIM in sedintele CSAT, fie acest acord UNANIM exista si este lege pentru desfasurarea activitatilor structurilor implicate in sedintele CSAT.
A spune ca in sedintele CSAT avem un acord UNANIM in ceea ce priveste activitatea si directiile de activitate ale structurilor de aparare, serviciilor secrete si Justitiei - pentru ca apoi, in spatiul public, sa te refugiezi cu sediul premierului in Ministerul Apararii Nationale pentru a te "proteja" de actiunile celor cu care tocmai ai ajuns la un acord UNANIM este, elegant spus, diletantism politic, desi mai nimerit ar fi "dementa politica", pentru semnalul extrem de grav pe care il induci in mediul intern si extern.
- Aceasta sumara analiza a unor situatii reale, care s-au intamplat, induc in mod logic cel putin 4 intrebari principale :
1) Cata nebunie trebuie sa fi fost in gandirea d-lui Victor Ponta, premier si prezidentiabil, incat sa se retraga din fata prezumtivelor manifestatii social-sindicale in sediul Ministerului Apararii Nationale, cand se stie ca acest minister nu are dotari si personal specializat pentru interventii impotriva manifestantilor ?
Singura forma in care Ministerul Apararii Nationale il poate apara pe premier de manifestatii social-sindicale sunt BAIONETA, GLONTUL PE TZEAVA si TANCUL.
- Avea de gand domnul premier al Romaniei sa foloseasca aceste mijloace impotriva manifestantilor, a poporului, folosindu-se de prevederile din Legea 60/1991 ?
- Are domnul prezidentiabil Victor Ponta in gand sa foloseasca tancurile impotriva manifestantilor atunci cand va ajunge Presedinte ?
2) In contextul existentei in vecinatatea noastra, in Ucraina, a unui razboi civil, cata nebunie trebuie sa fi fost in gandirea d-lui Victor Ponta, premier si prezidentiabil, atunci cand si-a mutat biroul in sediul Ministerului Apararii Nationale, reeditand tema nenorocita din perioada evenimentelor iliesciene din '89, cand am fost in prag de razboi civil pe aceiasi reteta politica, aratand ca "ARMATA E CU NOI..." iar serviciile si Justitia sunt cu altii ?
3) Cum a permis dl Ministru al Apararii Nationale existenta unui astfel de eveniment - aratand in plan intern si international, fata de aliati cu care colaboram la toate nivelele structurilor de aparare si informatii, ca in Romania exista germenii separarii intereselor diferitelor segmente de aparare intre "interesul national al premierului & armatei" si "interesul national al serviciilor si Justitiei", aratand lumii intregi ca in Romania pot exista, chiar si prezumtiv, germenii unui razboi civil ? Ce mecanism de gandire, strategie politica sau zonala l-au facut sa arate lumii intregi existenta unei astfel de vulnarebilitati a Romaniei ?
4) Ce activitati (anti)-romanesti doreste sa ascunda dl Victor Ponta prin "baricadarea" in Ministerul Apararii Nationale, pentru ca pentru actiuni pro-romanesti este aparat prin statut si profesionalism de un corp de elita al sistemului de siguranta nationala, care are menirea de a-l proteje pe domnia sa, pe membrii guvernului, pe colaboratori si alti demnitari prin protectie directa, tehnica si informativa de orice amenintare si presiune interna sau externa (deci inclusiv de temerile pe care le-a exprimat privind mistificarile aparatului de Justitie ).
A spune ca "nu mai exista nici un roman capabil sa faca serviciul de protectie" si ca toti sunt racolati de "ceilalti" (indiferent cine sunt "ceilalti"), si ca este nevoie de "retragere si baricadare" in Ministerul Apararii Nationale este un semn de paranoia de care credeam am scapat in '89, si aduce totodata o jignire fara seaman asupra unui corp de elita care-si sacrifica zilnic sanatatea si viata pentru protectia demnitarilor, guvernului, politicienilor in general.
- Deci ce activitati doreste dl Victor Ponta sa ascunda de ochii serviciilor si Justitiei prin mutarea in sediul MApN ?
- Exista vre-o activitate a serviciilor secrete de contraspionaj sau a justitiei care sa-l faca pe dl Victor Ponta sa se retraga, pentru siguranta, in sediul MApN ( desi nici cladirea guvernului nu e una in care intra cine vrea...) ?
- E vorba de asa ceva (cu referirea clara din declaratie la "Basescu si oamenii lui") sau se pune problema scaparii de presiunile externe, sau interne ale unor "baroni locali", cealalta scuza ( "Basescu si oamenii lui") fiind una "de scena", uzuala ?
Prin prisma acestor lucruri - deja intamplate - sa ne intoarcem la primele randuri... vom constata ca nu exista nici o compatibilitate, nici o apropiere dintre "Mandria de a fi Roman" si celelalte, dimpotriva.